Kommentar till Isak Glans.

http://isakglans.wordpress.com/2012/04/03/tjanst-1-2-gora-poddradio-och-publicering/

Bättre sent än aldrig! Här kommer en sen kommentar.

Jag är själv en mycket van lyssnare och följer ett antal podcaster. Dem jag följer är svenskproducerade och finns på iTunes. Min favorit är Filip och Fredriks podcast som är den näst populäraste i hela Sverige vilket man kan läsa på iTunes (2012) hemsida. Tycker deras podcast är mycket väl publicerad så det är ett tips från mig att lyssna.
Din text om hur man publicerar en podcast är lättöverskådlig och informationen är relevant. Publiceringsbiten av just podcasts hade jag ingen som helst koll på, men din beskrivning om hur man måste koppla till XML är väl beskrivit och jag fick en bättre insikt om hur det fungerar. Intressant! Då jag själv gillar iTunes sökte jag just på deras sida och där finns det också väl dokumenterat om hur man går tillväga. Se gärna referens nedanför för att komma till deras dokumentation.

För övrigt, bra jobbat och lycka till i tjänstepresentation 3.

/Christoffer Mattsson

Referenser:
Apple (2012). [Elektronisk]. Tillgänglig: http://www.apple.com/euro/itunes/charts/podcasts/top10podcasts.html. Hämtat: 2012-04-27
Apple (2012) [Elektronisk]. Tillgänglig: http://www.apple.com/se/itunes/podcasts/specs.html#itunesclient Hämtat: 2012-04-27

Kommentera

